SEO: Search Engine Optimalization = Keresőoptimalizálás
A kereső optimalizálást, már régóta sejtelmes , misztikus aura vette körül, vannak akik nem is hallottak róla, vannak akik azt állítják ismerik, vannak akik úgy gondolják jól csinálják, és van Magyarországon 50-60 ember aki tudja, hogy mit miért csinál, és nem csak a vakszerencse műve, ha egy oldala elől jelenik meg a keresési találatok között. Erről a témáról könyvet lehetne írni, és vannak akik írnak is, Én csak a legfontosabb dolgokat szedem össze.
Miért fontos, hogy elől jelenjünk meg a Google találatai között?
Mert, ha elől szerepelünk a találatok között, akkor a mi oldalunkat is jó eséllyel megnézik! Ez a legolcsóbb, és leghatékonyabb reklámja a cégnek! Tudja, ha valamit meg akar találni az Interneten, beüti a google keresőbe, és azt olvassa el ön is amit az első pár oldalon talál. Az olvasókból pedig tudjuk, hogy vásárlók lehetnek.
Mik a legfontosabb dolgok a jó eredményhez?
Azért kell marketing stratégiát kialakítani, mert akkor elő lehet SEO szempontból is készülni!
A SEO munka ideális esetben már a weboldal fejlesztése előtt elkezdődik. Fontos keresőoptimalizálás eredményességét befolyásoló szempontok közé tartozik egy ideális tárhely kiválasztása, jó domain név választása is. Szükséges a konkurencia weboldalainak az alaposabb elemzése is.
Tárhely választás
A legfontosabb szempont a megbízhatóság, a gyorsaság, az ügyfélszolgálat, és az ár!
Semmilyen körülmények között NE HASZNÁLJON "INGYENES TÁRHELY SZOLGÁLTATÓT"!
Ingyenes szolgáltatónál, nem nagyon kérhető számon, ha kiesik valamiért a szolgáltatás, és az nagyon nagy baj, ha a látogatója nem találja meg, de egyenesen katasztrófa, ha a kereső éppen akkor indexeli az oldalát!
Az ingyenes tárhelyek többségén a tartalom egy keretbe, "frame"-be kerül, így nehezebben talál rá a kereső robot, illetve az oldalunk legértékesebb részén, a tetején valamilyen Nekünk nem előnyös reklám jön elő! Ez elcsalja a figyelmet a mi tartalmunkról, illetve a gogglenak sem fog nagyon tetszeni! Továbbá gagyi benyomást kelt az emberbe, ha egy cég nem tud évi 9.900 Ft-ot erre fordítani.
- A jó tárhelyszolgáltató évi netto 9.900 Ft-ért a következő szolgáltatásokat nyújtja!
- 99,99%-os elérhetőség!
- napi biztonsági mentés készítése (nagyon tudunk ennek örülni, mikor valamiért szétesik az oldal)
- 1 domain regisztráció
- 1G tárhely (PHP + MySQL)
- 5 email cím, spam és vírus szűrés. Nagy öröm egy saját névre szóló egyedi email cím! És sokkal nagyobb %-ban olvassák el a leveleit is, ha saját domain végződéssel rendelkezik!
Ha szeretne domain nevet regisztrálni, illetve tárhelyet vásárolni, írjon nekem a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. -re!
Domain név választás
Erről már olvasott a domain név választás cikkben, SEO szempontból ami fontos, hogy a jó domain utal a szolgáltatására, termékére, mert a kereső erre sok "pontot ad"!
Keresőbarát tartalom, oldal struktúra, URL-ek
A kereső barát tartalomról annyit, hogy az oldal arról szóljon, ami a címben szerepel, és az oldalt strukturálni kell. Azaz használjunk címeket, alcímeket (<h1>,<h2>,<h3>...), kiemeléseket (<strong>), stb..
Sok portál motor ha nincs beállítva kereső barát url-re, akkor valami ilyesmi linkeket ad:
http://webvilag.net/index.php?option=com_content§ionid=-1&task=edit&cid[]=75 (ezt jegyezze meg valaki)
A keresőbarát url ilyen: www.webvilag.net/seo.html
Title és META Description
<title>Az oldala címe</title> "tag"-gel el lehet, illetve, el kell nevezni az oldalait!
A META leírásokkal a keresőknek, lehet beállítani az oldalról különböző információkat!
Képek optimalizálása keresőkre
Bizonyos oldalak a jellegüknél fogva több képi tartalommal rendelkeznek mint szöveges információval. Ilyen oldalak esetén kiemelten fontos a képek optimalizálása a keresőkre amelynek számos praktikája létezik.
Linképítés
Anchor text: Link hivatkozáshoz társított szöveg, amely fontos tényező a kulcsszavas besorolásokat illetően. Milyen kifejezéseket és kulcsszavakat társítanak a weboldalra hivatkozó belső és külső link hivatkozások.
Backlink: Weboldalra mutató külső hivatkozások
Minél több link mutat a weboldalunkra, vagy aloldalunkra, a keresők annál fontosabbnak tartják, ezért elengedhetetlen. Már csak azért is, mert sokkal nagyobb az esély, hogy valaki az oldalunkat megtalálja.
Tipikus példa a Startlap.
Bár még csak érintettük a témákat, de így is hosszúra sikerült. Amit remélem sikerült szemléltetni, hogy a kereső optimalizációval, nem érünk rá csak a végén foglalkozni, és hogy mennyire összetett dolog. És egyedül belevágni bátorság!
Amennyiben van olyan dolog, amit az oldalon nem értett, ne aggódjon, hívjon a 06 20 531 0383- on, vagy írjon a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. -re, és egy Ingyenes konzultáció keretein a belül a kérdésit megbeszélhetjük!
Még két fontos cikk van amit a figyelmébe ajánlok: